BYTEN & RETURER
 Från och med det att du mottagit din order har du öppet köp och bytesrätt i 14 dagar ( ett byte/retur per order ). Du har således rätt att returnera en enstaka vara eller hela ordern om du inte är nöjd. Du har max ett gratis byte, vill du byta flera gånger betalar du själv för frakten. Skicka då plaggen till Megalon Fashion AB, göteborgsvägen 89.
Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera samt prova varan om förpackningen är återförslutningsbar. Varan skall dock skickas tillbaka i huvudsakligen oförändrat skick.
Använd alltid bifogad returförpackning för returer, ( OBS !!! endast inom Sverige ) . Används annan förpackning står kunden själv för fraktkostnaden.

 

För att en retur skall vara giltig krävs följande:
 
- Varan får inte ha använts eller vara skadad.(Gäller även djurhår)
- Alla eventuella märkes-tags skall sitta kvar på plagget.
- Varan skall returneras i originalförpackning om sådan finnes. Orginalförpackningen skall vara i det skick som den var vid leverans.
- Det får ej ha gått mer än 14 dagar efter att du löst ut ditt paket.
- Underkläder bytes ej om plomberingen brutits.
 
Om den returnerade varan ej uppfyller ovan nämnda krav kommer returen att nekas och
debitering av frakt- och hanteringskostnader debiteras kund.


BYTE STEG FÖR STEG

1) Packa vara/or i bifogad returplastpåse.

2) Beskriv på ett eget papper vad du vill att vi ska hjälpa dig med, t.ex återbetalning, byte av vara etc. Skriv även ner ditt telefonnummer, så att vi kan nå dig vid behov.


3) Lämna in returen på närmaste DHL Servicepoint. Behåll kvittot för inlämnad leverans.

 
REKLAMATION
 
Om en vara är felaktig, d.v.s. skadad eller fellevererad, har du möjlighet att reklamera varan.
Sonnybono har ansvar för produkten fram tills den hämtas ut av kund. Upptäcker du en skada på paketet innan du öppnar det eller om det saknas en vara så kontakta oss omgående via kontaktformuläret på vår hemsida.   
Vid en reklamation skall du kontakta sonnybono.se så snart du upptäcker ett fel på varan. Tag gärna kontakt via vårt kontaktformulär och beskriv felet i meddelanderutan.
Om vi bedömer att det kan vara fråga om en godkänd reklamation så tar vi tillbaka varan för en mer noggrann bedömning och återkommer därefter med ett definitivt besked.
 
När vi får in den felaktiga varan gör vi en reklamationsbedömning. Om reklamationen blir godkänd undersöker vi i första hand möjligheten att avhjälpa felet. Om detta inte är möjligt kommer vi att ersätta den felaktiga varan med en ny likadan vara, d.v.s. omleverans. Du kan även välja att få en annan vara om aktuell vara inte finns kvar i lager. Skulle det inte gå att avhjälpa felet eller ersätta varan, får du pengarna tillbaka i sista hand. Återbetalningen sker automatiskt beroende på hur du valt att betala din order.

Konsumenten har 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Om plagget är använt ska det tvättas innan det returneras.

 


RETURÅTERBETALNING

Har du betalat mot VISA eller MasterCard kommer retursumman automatiskt att gireras till ditt konto.

Vid faktura/delbetalning kommer din faktura att korrigeras. Fakturan levereras i separat brev i mitten på månaden.
Om fakturan inte korrigerats beror det på att returen ej är färdigbehandlad.
Tänk på att om du handlat på faktura och din reklamation drar ut på tiden så måste du ändå betala din faktura innan den förfaller.
Om reklamationen blir godkänd kommer vi att ersätta dig i efterhand.

Sonnybono återbetalar konsument inom 30 dagar från godkänd retur/reklamation.

Klarna har ansvaret för Sonnybono.se fakturor. Därför hänvisar vi dig till Klarna för alla fakturafrågor.
Du kan ringa Klarna på tlf: 08 – 120 120 10

 


RABATTER

Eventuell rabatt gäller vid 1 köptillfälle och kan inte föras över på byten eller framtida beställningar.

Nyttjas inte rabatten vid köpet p.g.a. att ni inte är inloggad eller att ni inte har fyllt i rabattkoden och ändå genomfört köpet så kan detta inte justeras i efterhand.

Rabatten utnyttjas på hela saldot och vid en retur dras rabatten av på den vara/or ni returnerar.